6 éves korunkig thétában vagyunk?!?!

Hogy is van ez??
Ennek a megértéséhez ismerjünk meg (röviden és érthetően) néhány tudományos dolgot, a tanulás biológiai alapjait.
Kezdjük ott, hogy egészen a huszadik század elejéig fogalmunk sem volt arról, hogy agyunk agyhullámokat képez. Majd’ száz éve, 1926-ban Hans Berger osztrák pszichiáter felfedezte, hogy az agy (a szívhez hasonlóan; EKG) bioelektromos impulzusokat bocsát ki, nemsokára rá pedig megalkotta az első EEG készüléket, amivel mérhető lett agyunk elektromos aktivitása. Kiderült, hogy a változó agyműködéshez változó agyhullámok és változó tudatállapotok tartoznak!

Ismerd meg deltát és a többieket

Delta – A legkisebb frekvencia, az álom nélküli alvás mély szintje. 
1-2 éves korban meghatározható fiziológiásan (élettanilag).
Théta – Az álom, a mély meditáció szintje.
Jellemzése: nagyon ellazult, egységben a környezettel, álmodozás, képzelőerő, ötletvihar, problémamegoldás. A gyermekek 1-6 éves koruk között ezen állapotban vannak -> kb. 6 éves korra tehető a théta agyhullám fiziológiás voltának lezárulása.
Alfa – Itt a legmagasabb az IQ.
Az agy alapritmusa, az éber nyugalmi állapot szintje. Jellemzése: ellazult, relaxált, itt van a beleélés, bizalom, hatékony tanulás, együttműködés, koncentráltság. Alfában hozzuk meg a számunkra előnyös, jó döntéseket, itt van a tolerancia, az elviselés, elengedés is.
Béta – Jelen világunk alapműködése.
Jellemzése: éberség, figyelem, erős koncentráció, aktív, hiperaktív, feszült, egocentrikus, itt van a félelem, bánat, szorongás, stressz, nyugtalanság, kritizálás.
Az erős “zaj”, a megnövekedett elvárások, az állandó versenyhelyzet és időhiány, mindezek tartós béta állapot eredményeznek, amely nagy veszélyt jelent szervezetünkre nézve, nagyfokú stresszt eredményez.

Mostanra kiderült, hogy a címben található kérdésre a válasz: igen.

Tudományos tény:
Az ember agya 6 éves koráig théta állapotban van.
A gyerekek 6(-10) éves korukig alfa és théta állapotban töltik ébrenlétük 90%-át!

A théta egy különleges állapot, a tudósok kiderítették, hogy ebben az állapotban az információ teljesen akadálytalanul, lazán áramlik be az agyba, egyszerűen úgy működik, mint egy nyitott kapu, mindent beenged és befogad.

A gyermekkor théta állapotában a gyermek minden információt beszippant, ami körbeveszi. Idecsöppen egy ismeretlen helyre, és meg kell tanulnia mindent a világról, beszélni, járni, érezni, kapcsolódni. A pszichológia nem hiába sulykolja, hogy a gyerek életében óriási horderővel bírnak az első évek és a szülők állapota. A gyerek mindent megérez, tudattalanul mindent tudni fog a környezetéről, bárhogy is rejtjük el előle – az agya minden információt letapogat, beemel, lemásol, és visz tovább az életben.
Az tudósok azt is megfigyelték, hogy az állatoknál azokban az időszakokban, amikor fontos, hogy a faj információt szerezzen a környezetétől, akkor az állat agya thétát generál. Tehát amikor a túlélés érdekében szükséges számára a gyors felderítés,”megtanulás” – például, hogy biztonságosan mozogjon egy új helyen vagy befogadják a társai – akkor az agya théta üzemmódra kapcsol. Hogy öntudatlanul beszívjon minden információt, mint a szivacs.
Ezek után határozottan kijelenthetjük, hogy (embernél, állatnál egyaránt) a théta állapot segít a gyors, mindenre kiterjedő tudás megszerzésében. Nem egy tudatos, fókuszált tanulásról van szó, hanem egy irányítatlan, öntudatlan, természetes tanulásról, amely sokkal gyorsabb és kiterjesztettebb, mint bármely direkt tanulási módszer.

Miután a tudósok egyértelműen megállapították, hogy a théta hullám ilyen fontos szerepet játszik az embereknél a tanulásban, a memóriában – sokak fejében megfordult, hogy miért ne használnánk ki ezt a szuper agyi állapotot?  Végül a NASA kutatói az 1970-es években megalkották az első, fény-hang általi agyhullám stimuláló gépet. Pár évtized elteltével pedig ez már mindenki számára elérhető technológia, továbbfejlesztett változatait széles körűen alkalmazzák szerte a világban – kis hazánkban is találkozhatunk vele a hétköznapi életben, sőt az orvoslásban is.


És hogy mit hoz a jövő? Ennek a kérdésnek a megválaszolásához hadd idézzek a National Geographic magazinból, egy magyar agykutatótól:
“… Soha senki nem gondolta volna, hogy az agyhullámoknak bármi köze lesz az Alzheimer-kór kezeléséhez. … De most úgy tűnik, hogy ha egy bizonyos típusú gyors agyhullámokat, az úgynevezett gamma-hullámokat erősítenek bizonyos agykérgi területekben, az segít az Alzheimer-kóros betegeken. A mechanizmus még nem teljesen feltárt, de valószínű, hogy ez a módszer fokozza az agy saját öntisztulását. Olyannyira, hogy ez még akkor is működhet, ha megfelelő frekvenciával villogó fényt néz a beteg. Ami ezen a ponton már teljesen vudunak tűnik, de egyelőre ne vessük el teljesen, mert komoly emberek írnak róla komoly cikkeket! Várjuk ki mi lesz belőle!

Folyt. köv.

Szeretnéd megismerni a hatékony tanulási módszereket?

Akkor iratkozz fel a Tanulás a Korona idején című cikksorozatunkra!

Lenne kedved így tanulni?

Ha igen, akkor szeretettel meghívunk Téged nyílt napunkra, ahol lehetőséged van jelentkezni INGYENES próbaórára is, hogy személyesen megtapasztalhasd a nyelvi központunkban alkalmazott módszert. A létszámkeretünk korlátozott, ezért ha eljönnél, kérjük részvételed MOST jelezd, hogy biztosan legyen helyed!

Kapcsolódó cikkek:

Tanulás a Korona idején

Elmondhatjuk, hogy a tavaszi karantén mindenkinek kemény dió volt. Most itt a tél, az ünnepek, és valószínűleg még nagyobb erőpróba áll előttünk. Ez az időszak

Balos vagy jobbos vagy?

Nem kell megijedni, nem politikáról lesz szó, talán valami fontosabbról. Ha mégis az érdekelt volna, azért nyugodtan olvass tovább, érdekes és értékes információkat kaphatsz. Megismerjük

Kedves érdeklődők, hallgatók!

Nyitva vagyunk, mindenkit nagy szeretettel várunk! A Seerga Nyelvi Központ felelős cégként betart minden kormányzati rendeletet és egészségügyi előírást. A veszélyhelyzet megszűnése mellett a járványveszély továbbra is fennáll, így a járványügyi intézkedések továbbra is érvényesek.

A Seerga általános COVID szabályai:

  • Nálunk is kötelező a 1.5 méteres szociális távolságtartás, belépéskor szájmaszk viselése, és a kihelyezett kézfertőtlenítők használata.
  • Mindenki igyekezzen az előre egyeztetett időpontban érkezni, kerüljük el a csoportosulást.
  • Munkatársaink védőfelszerelésben dolgoznak, a termekben minden tanóra után fertőtlenítés történik.
  • Minden kedves hallgató/érdeklődő kizárólag csak akkor jöjjön be hozzánk, ha nincs tudomása arról, hogy bármilyen fertőző betegsége lenne, illetve nincsenek tünetei! Belépéskor a recepción erről mindenkinek alá kell írnia egy Nyilatkozatot.

Ezen előírások betartása közös érdekünk, köszönjük az együttműködést!

Még ne zárd be!

Szeretnél megismerkedni hatékony tanulási módszerekkel?
Akkor iratkozz fel a

Tanulás a Korona idején

hírlevél sorozatunkra!  
Olyan tudományos módszereket osztunk meg veled, melyek világszinten elismertek, és amelyeket mi is alkalmazunk nyelvtanulási tanfolyamaink során.